STUDENTBOENDE I HAMMARKULLEN

STUDENTLÄGENHETER

Bostadsbolaget erbjuder, via Boplats, för tillfället nio studentlägenheter med tillhörande utrymmen för gemenskap och umgänge med andra studerande.

Ett rum och kokskåp i studentkorridor. Lägenheten är möblerad med säng, fåtölj, skrivbord och stol. Man har tillgång till gemensamt kök och allrum. Närhet till affärer och bra kommunikation till centrala stan. För att få lägenheten och få bo kvar måste du kunna uppvisa ett definitivt antagningsbesked eller intyg om pågående CSN-berättigade studier i en takt om minst 15 högskolepoäng per termin, detta kommer att kontrolleras inför varje ny termin.

Som sökande behåller du dina ködagar på Boplats. Då fastigheten kommer att byggas om i framtiden innebär detta att avstående av besittningsskydd tecknas vid kontraktsskrivning som innan inflyttning ska godkännas av Hyresnämnden. Lägenheten visas av Bostadsbolagets personal.
När du söker får du först skriva i att du är studerande på högskolan. Efter det kan du ladda upp inte intyg från oss att du studerar här.

Fakta:
Adress:
Hammarkulletorget 62A
Hyra:
3 520 kr/månad, och el ingår i hyran.
Kvadratmeter:
25 + gemensamt utrymme
Utrustning:
Varje lägenhet har en säng, fåtölj, skrivbord och stol. Vissa har även en liten bokhylla och/eller sängbord.
Övrigt: Tillgång till prisvärda bredbandstjänster över fiber genom Framtidens Bredband, tvättstuga, gemensamt vardagsrum och kök, 50 meter till närmaste spårvagnshållplats.

Viktigt om lägenheten

Korttidskontrakt
Ej besittningsrätt (du behåller din kötid om du tidigare )