Varför valde du The Music College?
Jag hade gått musikgymnasium tidigare i Munkebäck.
Utöver att jag älskar musik och ville utvecklas, så spelade faktiskt läget en viss roll; det är mina ”hoods” och jag har varit i de här lokalerna sedan jag var 15 år. Det var här jag började spela in musik.

Jag tittade häromdagen på mina inspelade konserter från gymnasietiden och jämförde med material från denna tiden- vilken skillnad...Jag är definitivt en bättre musiker nu, ser hur jag har utvecklats, som natt och dag:)!

Paria Shekasteei, The Music College

Jag är avslappnad, kan förmedla vad jag sjunger om, är inte så stressad av att stå på scen och sjunga. Ämnet musikdramatik har hjälpt mig att sjunga med känsla så att publiken känner samma som jag.
Vi gjorde ett test i början av terminen för att kartlägga det vi kan redan samt det vi behöver arbeta mer med.  Lärarna har också gett oss verktyg att göra alla delar av musikproduktion- låtskriveri, arra, textarbete, mixa och mastra, producera våra egna låtar. Det ger självförtroende att stå på egna ben och bli självständiga musiker.

Muciserandet är upp till var och ens vilja. Det är ingen lärare som säger till dig : ”gör så och så”: däremot hjälper de oss att utvecklas individuellt och stå på våra egna fötter, att ta ansvar själva. De gör oss till musiker helt enkelt, till skillnad från gymnasiet. Vi som går i klassen är också utvalda så att vi representerar många olika genrer men också är skickliga i det vi gör. Det gör att man känner sig trygg när vi har konserter och spelar tillsammans att ”hen kan sin grej” liksom. Det är väldigt bra.

Mitt mål är att bli musiklärare så småningom och ska söka musiklärarprogrammet på HSM nu i vår.