Varför valde du Konsten i Samhället?
Jag ville ta tag i mitt intresse av målning och teckning och sökte en kurs som jag kunde kombinera med mitt arbete. Jag hade gått en kvällskurs, mer teoretisk, en gång i veckan på Valand ”Censur & kontrovers: konst, media och offentligheten”, men nu vill jag ge min kreativitet en ordentlig chans. Och när jag hittade (sökte på nätet) kursen i Hjällbo så passade det perfekt för mig.

Jag arbetar som tågvärdinna och har 6 veckors schema som ger bra kombinationsmöjligheter att gå distanskurs inom konst. Jag har alltid målat och tecknat på fritiden men inte provat det på allvar tidigare.

Emmilie Larsson, Konsten i Samhället

Jag har utvecklats, vi får feedback utifrån våra behov här, och vi lär oss mer om olika tekniker. Jag har t ex lärt mig olika mjukvaru/ritprogram som passar mitt projekt bra då jag har gjort en serie där jag fotograferat mina tjejkompisar och kombinerat dessa med teckningar. Nu har jag lyckats få ihop mer material och kan sammanfoga den serien till ett projekt, som går mot sitt slut. Nu ska jag ha utställning hoppas jag inom snar framtid:)

Bra, vi diskuterar mycket, allas röst hörs och vi kommunicerar också digitalt. Vi är ute och gör studiebesök också vilket blir en bra input till att sitta i atéljen och arbeta emellanåt.

Konst av Emmilie Love.

För mig är meningen med att få bejaka min lust här och nu. Att ge den det rummet och värna min kreativitet är målet för mig – den vill jag inte förlora!